čtvrtek 12. ledna 2017

RADOST?

Zdravím! 

Ležím v posteli s chřipkou stejně jako polovina národa. Toto období fakt nemám ráda, protože nicnedělání mě po dni přestane bavit a naopak se mi zjeví duch dopisování, a tak mám jenom zbytečně trauma. Každopádně i v těchto usmrkaných a ukašlaných dnech by si měl člověk zachovat dobrou náladu. 

Nechápejte mě špatně, nejsem rozený optimista, který má neustále úsměv na tváři, ale už nějaký ten pátek makám na tom, abych ten úsměv měla i v neúsměvných chvílích. 

,,Pro optimistu neprší, on se sprchuje pod mrakama." 

Snažím se poslední dobou myslet pozitivně a učím se radovat se z maličkostí. Například včera jsem měla hroznou radost z nudlí s mákem, které jsem už asi tak rok neměla. A takových blbostí je všude dost. 

A tady je mých pár tipů, jak si zpříjemnit den/nenechat se snadno vytočit (říká cholerik):


1) FAKE IT TILL YOU MAKE IT 
Možná je to zvláštní, ale náš mozek nedokáže rozlišit rozdíl mezi úsměvem upřímným a úsměvem, který předstíráte. Pokud někdy budete mít ne moc dobrou náladu, začněte se usmívat a smát se, váš mozek to pochopí jako signál, uvolní hormony štěstí (dopamin a serotonin) a vy se budete cítit dobře.

2) ZACVIČTE SI
Ano, cvičení je pro někoho horor, ale co následuje potom... to je prostě slast:D Jsem přesvědčená o tom, že se dokážu sjet kvůli tomu, že si skvěle zacvičím. Stejně jako předstíraný úsměv, i cvičení uvolňuje hormony štěstí, takže se hned budete cítit lépe. O důvod víc, proč cvičit:)

3) PUSŤTE SI OBLÍBENÉ PÍSNIČKY
To je asi trochu (no dobře, trochu víc) otřepané. Ale komu to nepomáhá? Nepouštějte si depka písničky, které vaši melancholii jen prohloubí, pouštějte si písničky, které máte spojené s radostným zážitkem a "prožívejte" ho znovu a znovu :)

4) VYJDĚTE VEN
Když nemáte náladu a chcete zůstat doma pod peřinou, udělejte pravý opak. Nemusíte chodit s kamarádama, nemusíte k sobě nikoho pustit. Popadněte svůj mobil, sluchátka a vyjděte do přírody. Zastavte nad tou krásou, když šumí listí, nadechněte se toho úžasně čerstvého vzduchu a nechce na sebe působit to úžasné prostředí. 


5) SPÁNEK
Trochu divné doporučení, ale účinné. Když si dáte 20minutového šlofíka a uklidníte se, budete schopni se lépe rozhodovat a být v lepší pohodě. 

6) NÁKUP
Ano jsem holka a ano mám ráda nakupování, ale nemusí to být nutně oblečení. Já třeba miluji i nakupování jídla. Kolikrát se podívám na nějakou potravinu a pokud jsem ji nikdy nejedla, tak si ji koupím a ze srandy zkusím. No a buď je to mega-super-úžasný, nebo se to taky nedá žrát a mám břichabol ještě další týden O:) 

...pokud by vás zajímalo, co dál dělám, když jsem smutná, tak napište do komentářů O:)
A co děláte vy, když máte náladu "pod psa" 
-Kačenka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Subscribe

Flickr